Sunday, March 20, 2011

OH radiation!




Assalamualaikum :)

Happy sunday babes! Oh kalau datang hari ahad je semua muka confirm berseri-seri.
But seri tu ade time siang je la, masuk je malam muke semua buat muke stress. Mane taknye time malam gak la baru ingat belum sentuh assignment lah, belum study sebab ade test lah, belum siapkan proposal lah, belum gosokkan baju hubby lah.
Eh! yang last tu berangan jer. hahah =P
Haa..betul tak? Dan dan la malam tu nak buat semua sekali gus. Bajet sempat lah nak siapkan by that nite. Padan same kau, sape suruh gi joli sakan kuar town. hihihi
(Situasi di atas memperli diri sendiri. haiss -__-")


Ah merepek lagi aku ni. Okay okay. Aku nak cerita pasal radiation effects yang aku alami sendiri.
Tapi bukan sebab Jepun punye nuclear power plant meletup tuh. So, jangan takut.
Ni sebab selasa haritu aku masuk Applied Electromagnetic Lab. The experiment is about antenna. Kitorang kene investigate the radiation pattern for each types of antenna.
Types of antenna ni ade banyak but for this experiments kitorang just gune Yagi-uda antenna, Horn antenna and Dipole antenna.


Experiment ni tak berapa bahaya sangat. But still, kitorang kene ikut arahan technician as well as do and don't things while conduct the experiment. Mase switch on alatan tu dah terasa pening berdenyut denyut otak ni. And susah nak bernafas sikit. Tapi bile aku tanye member aku yang lain dorang takde pulak rasa camtun. Erm..curious gak. Oh keliling alatan yang akan generate radiation tu diletakkan absorbers to prevent the radiation tersebar di free space. Kalau tersebar kat free space sangat sangat tak baik yer. Effects sangat teruk nati. Aku ni pon dah pening-pening. hihih. Radiation pattern tuh kite gunakan sofware Classy Lab.


So now dah hari ke-4, ade lagi rase pening. Berdenyut denyut. Infact, while i'm typing this entry pon terasa berdenyut. Maybe dhe tau aku bercerita pasal dhe kot. hihih
Oklah, saje je aku nak bercerita pasal radiation effects yang aku alami ni. Memang sikit je yang aku rasa. Apatah lagi mereka rakyat North-East Japan yang terdedah
dengan radiasi yang sangat tinggi.
Sama samalah berdoa agar semua nyer berakhir dan mereka selamat dari sebarang
earthquake dan gelombang tsunami baru pula.


< ni lah absorbers yang aku cakap tadi. Time snap pic ni kitorang dah switch of
alat ni. So, don't worries ;) >




OtakSedangMenjana | Jom sambung study Electric Power System. Part theory belum sentuh lagi. Syiettttt~



Yang still terasa denyutan di kepala,


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...